ADS

GOOD QUALITIES FOR ATTEMPTING OF PAPER DURING EXAMS {ENGLISH/HINDI}




 INTRODUCTION:

Students goes school regularly and studying whole year. The abilities have been present  in all students to attempting the paper but mind is not used at the time of examination and also not attempting the paper according to board policy as well as material is not used as per requirement of examination. The  some students don't have trust and faith on their abilities, so that they give answer  against the question  but they don't know how to attempt a paper in examination. Furthermore, Teachers and principals  are not give the guideline to student for attempt the paper. 

EXAMPLE FOR ATTEMPTING OF  PAPER 



QUALITIES FOR ATTEMPTING THE PAPER IN STUDENTS

  • Writing should be neat and clean.
  • Paper should be in good grace.
  • Your hardworking and struggle should be shown in paper.
  • If you attempt good paper then you get good marks.
  • Examiner inspire with neat paper and give good marks.
  • After completion of paper, your habit is to revise and recheck of paper.
  • Heading should be Bold and clearly visible.
  • Students should used ink pen and blue marker.
  • Start your paper corner to corner, don't waste your sheet, answer should be justify according to question.
  • Don't left extra space in your paper.
  • First question should be attempt difficult question because, checker know that every students do first question correctly.  
  • The easy question be attempt second.
  • The next easy question should be attempt third.
  • The next difficult question should be attempt fourth.
  • The next easy question should be attempt fifth.
  • In case, one line erroneously been written during attempting of question, the same line may be crossed as example x------x to avoid in cutting marks by examiner / checker.
  • The student which give again again test to clearing of mistakes , then it is easy for attempting a paper.
  • If you give test again again then you can access yourself and your mistakes.
  • To ensure all material be thoroughly checked before entrance in exams.
  • Rehearsal, practice, should be again and again for attempting a paper at your home, collages, universities and school before examination  of board.
  • Finishing after long / short question , ending line may be drawn as example  x______________x. 
  • In case space is Aval 50% in the paper sheet after finishing of  answer, next question should be started on the same paper sheet.
  • Student give irrelevant answer be attempt in the paper, therefore, you are advised that explain point to point answer according to question for inspiration of examiner /  checker.                                                                                                       

INTRODUCTION:

छात्र नियमित रूप से स्कूल जाते हैं और पूरे वर्ष पढ़ाई करते हैं। सभी छात्रों के पास पेपर का प्रयास करने के लिए क्षमताएं मौजूद हैं, लेकिन परीक्षा के समय मन का उपयोग नहीं किया जाता है और बोर्ड की नीति के अनुसार पेपर का प्रयास नहीं किया जाता है, साथ ही परीक्षा की आवश्यकता के अनुसार सामग्री का उपयोग नहीं किया जाता है। कुछ छात्रों को अपनी क्षमताओं पर भरोसा और विश्वास नहीं है, जिससे वे प्रश्न के खिलाफ उत्तर देते हैं, लेकिन वे नहीं जानते कि परीक्षा में कैसे पेपर का प्रयास करें। इसके अलावा, शिक्षक और प्रिंसिपल पेपर की कोशिश के लिए छात्र को दिशानिर्देश नहीं दे रहे हैं।


छात्रों में पेपर को ध्यान में रखते हुए प्रश्न


लेखन साफ ​​सुथरा होना चाहिए।

पेपर अच्छी ग्रेस में होना चाहिए।

आपके परिश्रम और संघर्ष को कागज में दिखाया जाना चाहिए।

अगर आप अच्छे पेपर का प्रयास करते हैं तो आपको अच्छे अंक मिलते हैं।

एग्जामिनर नीट पेपर से प्रेरणा लेते हैं और अच्छे अंक देते हैं।

पेपर पूरा होने के बाद, आपकी आदत पेपर को संशोधित और रीचेक करने की है।

हेडिंग बोल्ड और स्पष्ट रूप से दिखाई देनी चाहिए।

छात्रों को इंक पेन और नीले मार्कर का उपयोग करना चाहिए।

अपने पेपर कॉर्नर को कोने से शुरू करें, अपनी शीट को बर्बाद न करें, प्रश्न के अनुसार उत्तर का औचित्य होना चाहिए।

अपने पेपर में अतिरिक्त जगह न छोड़े।

पहला प्रश्न कठिन प्रश्न का प्रयास होना चाहिए क्योंकि, परीक्षक को पता होता है कि हर छात्र पहले प्रश्न को सही ढंग से करता है।

आसान सवाल दूसरा प्रयास है।

अगला आसान प्रश्न तीसरा प्रयास होना चाहिए।

अगला मुश्किल सवाल चौथे प्रयास का होना चाहिए।

अगला आसान सवाल पांचवें प्रयास का होना चाहिए।

मामले में, प्रश्न के प्रयास के दौरान गलती से एक लाइन लिखी गई थी, उसी लाइन को उदाहरण x ------ x के रूप में पार किया जा सकता है ताकि परीक्षक / चेकर द्वारा अंक काटने से बचा जा सके।

जो छात्र फिर से गलतियों को साफ़ करने के लिए फिर से परीक्षा देता है, उसके बाद पेपर का प्रयास करना आसान होता है।

यदि आप फिर से टेस्ट देते हैं तो आप अपनी और अपनी गलतियों को एक्सेस कर सकते हैं।

यह सुनिश्चित करने के लिए कि परीक्षा में प्रवेश से पहले सभी सामग्री को अच्छी तरह से जांच लिया जाए।

रिहर्सल, अभ्यास, बोर्ड की परीक्षा से पहले अपने घर, कोलाज, विश्वविद्यालयों और स्कूल में एक पेपर के प्रयास के लिए फिर से होना चाहिए।

लंबे / छोटे प्रश्न के बाद समाप्त होने वाली, अंतिम पंक्ति को x______________x के रूप में तैयार किया जा सकता है।

यदि उत्तर की समाप्ति के बाद पेपर शीट में एवल स्पेस 50% है, तो अगले प्रश्न को उसी पेपर शीट पर शुरू किया जाना चाहिए।

छात्र पेपर में अप्रासंगिक उत्तर देने का प्रयास करें, इसलिए, आपको सलाह दी जाती है कि पॉइंट टू पॉइंट समझाएं

परीक्षक / चेकर की प्रेरणा के लिए प्रश्न के अनुसार उत्तर।


                                WRITTEN BY:  MUHAMMAD SHAFIQUE




































 

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad

Below Post Ad